fredag 17 maj 2013

Min berättelse..

Detta är MIN berättelse, enbart MIN! Det är mitt liv och min bakgrund, mitt trauma! Jag väljer exakt vad jag vill berätta eller ej!

Mitt namn är Erica Berglund, jag går tredje året på gymnasiet.
För ca tre år sedan stod jag på tågstations perrongen i Burlövs kommun och tänkte ta livet av mig, ingen visste varför jag ville ta livet av mig eller varför jag mådde så dåligt så att jag skar mig själv- INGEN VISSTE!

Början på 2012, Januari, anmäler jag den man som är orsaken till mitt självskadebeteende samt mina självmordstankar, det var pga våldtäkterna som utövades under ett och ett halvt års tid. Brotten ägde rum i en ort utanför Hörby, vilket betyder att fallet då kopplas till Lunds kommun.

Mannen var en mycket god vän både till mig och 2 av mina anhöriga tills den dagen då jag äntligen fick modet till att berätta för hela min familj.

Vad jag inte riktigt förstår det är att fallet aldrig gick vidare, det blev förhör flertal gånger utan någon som helst respons.

Det är två andra kvinnor som har anmält samma man för våldtäkt samt sexuellt ofredande, men där finns fler kvinnor som han har våldfört sig på sexuellt. Visst, det är ord mot ord, men tänker man inte efter om det är TRE kvinnor som anmäler SAMMA man för VÅLDTÄKT?? Får man inte sig en tankeställare då??

Mannen ifråga blir häktad för förhör, men inte i mer än tre dagar.

Under förhöret med mig fick jag vända ut och in på mitt privatliv, då jag fick frågor som tex. 
- Vad hade du på dig?
- Hur såg han ut?
- Hur gick det till?
- Hur kändes det?
- Kan du beskriva i detalj?

Vad hade du på dig?
Varför behöver ni veta vad man hade på sig? Oavsett om jag är fullt påklädd eller står naken ska inte ha någon betydelse, han ska inte röra mig ändå- ett nej är ett nej!
Men om det nu skulle hjälpa er i utredningen så var jag fullt påklädd med underkläder (trosor, strumpor och bh), mjukis byxor samt en lång ärmad tröja. Vill du veta en sak? Han kom faktiskt innanför de kläderna också!

Hur såg han ut?
- Två meters lång man på närmare 100-120 kg.
- Gula tänder
- Glasögon med tjockt glas, söndriga glasögon där han sedan fyllt i med svart penna.
- Blåa ögon med långa ögonfransar, stora svarta pupiller.
- Stor näsa
- Mustasch och skägg.
- Tunn hårig, mörkhårig
- Alltid mörka kläder på sig.
- Svarta converse skor med vita skosnören samt med mönster frame på tån av skon som han själv ritat dit.
- Silver/silverfärgade ringar på alla fingrarna.
- Silver / silverfärgade armband.
- Ett halsband med en "Torshammare" (Som i Naziströrelsen är en symbol för kraft och styrka). 
- Töjning i båda öronen
- Med skärsårs fyllda samt brännsårs fyllda händer, armar, ben, rygg samt bröst. 
- Tre piercingar i vänster ögonbryn, en piercing i tungan, en piercing i mitten av läppen (labrett). Har två hål till i läppen för      (snakebites).
- Tatuering på ryggen med texten- " I don't wanna be an angel, I just want to be GOD"
- Tatuering på höger underarm med en halvdöd katt.
- Tatuering på vänster underarm med texten- "If the pain goes on i'm not gonna make it"

Detta kanske är helt oväsentligt för dig/er, men för mig symboliserar detta det som förstörde mitt liv, det som gjorde att jag idag inte kan lita på många män. Varje gång jag hör hans namn är allt detta det första jag tänker på. Varje dag tittar jag mig omkring, rädd, för att stöta på honom eller se hans bil. Alltid är där någonting, varje dag, som påminner om den mannen som våldtog mig under ett och ett halv års tid. 

Hur det gick till?
Jag fick en "okänd" mans penis inkörd i min slida.
Han hade ett piercat ollon, en ring med en kula som lås.

Hur kändes det?
Jadu, det kändes för jävligt!
Att känna hur penisen körs in i slidan och sen känna den smärtan när din oskuld tas ifrån dig- den känslan är obeskrivlig!

Kan du beskriva i detalj?
Hmm.. Tror jag har gjort det ganska bra här ovanför.


Där är som sagt fler kvinnor som har precis samma tankar som jag angående denna mannen. 
Alla är vi rädd för att stöta på honom, 
- Vad skulle vi göra ifall vi träffa på honom?
- Hur skulle vi reagera om vi träffa på honom?
- Vad är lagligt att göra mot honom?

Vad som är lagligt att göra mot honom måste ju vara allting, för att det verkar ju som att det är helt OK att våldta mig och andra kvinnor och komma undan med det?? Eller har jag fel??


Jag hoppas verkligen att detta får upp ögonen på er och att ni inser hur dåligt det svenska samhället är pga av en så otroligt, rent ut sagt, MESIG sexualbrottslag. Helt ärligt så undrar jag om ni ens vet vad denna lagen innebär?

Ska verkligen en man få lov att förstöra en annan kvinnas liv genom våldtäkt och sedan gå fri?! 
Är det så Sverige ser på rättvisa?


Nu vet ni min bakgrund och kanske kan förstå de flesta av mina inlägg. 

Även om detta har hänt mig så vet jag att det är JAG som har makten nu! Jag är inte ensam om denna sortens upplevelse: jag kommer att kämpa för kvinnors rättvisa i samhället speciellt gällande de här målen! 

Jag gav inte upp då och jag kommer inte ge upp nu- jag är oslagbar!

JAG ÄR STARK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar