fredag 12 april 2013

Har du...

någon gång känt att du inte vet vad som händer runtomkring längre?
haft en känsla av att du inte bryr dig om någonting längre?
någon gång tappat lusten till allting?
någon gång haft tankar på så mycket att du inte längre vet vad du känner, vill eller tänker och du kan inte förklara någonting för någon för att du är rädd att där finns de som inte kommer att förstå dig?
haft känslan av ensamhet, tomhet?
haft känslan av att där verkligen inte finns någon där för dig samt att ingen förstår dig?
haft känslan/tanken av att där inte finns något att se framemot längre?

Allt detta har jag gått igenom hela mitt liv. Att inte känna sig tillräcklig på något plan överhuvudtaget.
Vill du veta en sak? Ja! Jag har ändrats en del. Jag är inte så snäll som jag alltid har vatt innan, för att jag inte vill bli utnyttjad eller "överkörd" längre! Jag litar inte på många människor i min omgivning och absolut inte tillräckligt för att berätta hemligheter då jag vet att det på något sätt kommer ut oavsett vad. För att bakom varje "fejkat" leende finns en falsk bitch.  Jag tar avstånd från människor pga erfarenheten jag har av falska människor, i slutändan som kommer de ändå att gå sin väg o lämna mig där helt själv. Jag har ändrats för att jag vet att jag själv är den enda människan jag kan lita på.

Det här med att inte kunna lita på människor är väl ändå ett ganska vanligt problem, framförallt inom kärlek och relationer/ förhållande.
Att få sitt hjärta delat i två handlar om så mycket mer än bara om tårar och ledsamhet. Att få ditt hjärta delat i två är en väg in i osäkerhetens bana, man blir osäker på varje människa som försöker komma inpå ditt liv, att få ett hjärta delat i två medför uppbyggnaden av högre murar samt starkare väggar till den bubblan du helst inte vill lämna. Att ha ett söndrigt hjärta medför ett stort ärr som inte kommer att försvinna, det gör bara att du jämför dig själv med andra människor  och jämför den som delat ditt hjärta på två med andra människor. Just för att du är rädd för att bli sårad ännu en gång till- du är helt enkelt rädd för att älska igen.

Ett söndrigt hjärta är så mycket mer än vad människor runt om någonsin kan se och förstå.

Säg vad ni vill jag bryr mig inte, detta är vad som finns i mitt huvud för tillfället.


Peace out// Dark Angel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar